lördag 5 april 2014

Konsten att få till fina julbilder

Den 16 december 2012:


Ibland slår inspirationen till och man tänker att NU ska jag försöka ta några jättefina julbilder på katterna. Med så fina och fotogeniska motiv - vad kan gå fel?
I dag var det en sån dag här, och för att verkligen få till lite Lucia/jul-stämning på bilderna så knåpade jag ihop två små stjärngossestrutar i lagom storlekar för herrarna Kingston och Lillegutt.


Stjärngossestrut no 1 provades på en yrvaken Kingston. Lillegutt vaknade och tyckte att det här såg väldigt festligt ut!


HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Lillegutt tyckte att detta var det roligaste han sett på år och dar!


Ungefär här började min fotoinspiration dala lite... Kingston poserade snällt men väldigtsömnigt i sin lilla stjärngossestrut, men såg snarare ut som Sven Melander i "Sällskapsresan 1" än en mysande julmisse.


Lillegutt fick också prova en stjärngossestrut. Jag hade fullt sjå med att peta på de sömniga motiven för att de skulle se vakna, söta och julfina ut. Det gick sisådär.


Nu var det Kingstons tur att skratta, Lillegutt såg jättearg och jätterolig ut!


Seelia blev irriterad på allt åbäkande och de där supertöntarna Lillegutt och Kingston i sina fjantiga hattar. De små stjärngossarna blev lite generade - och ännu mer sömniga - och tyckte att det räckte med Lucia-fånigheter för idag.


Nu somnade motiven. Mitt i fotograferingen.


Häpp! Så var det med den fotosessionen. God natt! hälsar Kingston & co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar