lördag 5 april 2014

Hej i regnet

Den 17 juli 2012: 



Jag undrar om vädergudarna spelade tombola över sommarvädret i år, eller vad de hittat på för att få till allt detta regnande? Det regnar på kors och på tvärs, ösregn såväl som duggregn, allt kryddat med mer eller mindre skånsk blåst och en temperatur på sisådär 15-16 grader.
Vädergudarna måste fått upp tombolabollen med "Monsunregn" eller "Regnperiod" istället för "Fint sommarväder" när det gäller det östskånska vädret, och tyckt att AH, det var länge sen, det tar vi!.Hm.Jag säger som Seelia: "Määäh!!"

Katterna får vara inne medan jag stensätter, för säkerhets skull. Mellan skurarna får de komma ut och inspektera hur det går. Lillegutt blev som synes helt vild och exalterad när han fick se de första två raderna stenar på plats. "Hurra!" hojtade han och slängde sig ner i sand och grus och rullade runt som en speedad elektrisk ål. Lillegutt tycker av någon konstig anledning att det är jättekul att skita ner sig och var i lätt extas över all denna sand att rulla runt i! Kingston tyckte det var lite läskigt och spännande på samma gång och var i sitt fjolligaste esse när han trippade omkring i stengruset (ÅH vad det killar mellan tårna!) eller kom för nära den vilde mögtocken Lillegutt som for runt som en kinapuff. 

Dessvärre dog kamerabatteriet lagom tills katterna började klättra upp i den stora skottkärran som jag kör grus i. De ställde sig i tur och ordning i "fören" på skottkärran á lá den där berömda scenen från "Titanic"-filmen och spejade ut över innergården och såg mycket tuffa ut :-)


Som ni ser på bilden ovan så hålls det på att stensättas i rastgården "på riktigt" nu. Tidigare la jag bara ut stenarna provisoriskt för att kolla om de räckte, och för att dölja gräset för getterna... jag menar katterna. 
Jag har tappert trotsat regn och blåst och stått under ett parasoll och en liten pressenning (som hotat att blåsa bort) mellan regnskurarna denna veckan och är nästan, nästan helt klar med all stensättning nu. Idag hoppas jag att bli klar med det allra sista. Sen ska jag googla och försöka hitta någon motsvarighet till regndans - soldans? För nu måste väl det snart ta slut på regn där uppe i himlen? Hur mycket regn kan det finnas egentligen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar